Headhunting to jedna z najbardziej wymagających, a jednocześnie najskuteczniejszych metod pozyskiwania doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych pracowników. Polega na szukaniu kandydata perfekcyjnie dopasowanego do stanowiska, który często nie jest aktywny na rynku osób zainteresowanych zmianą pracy. Zadaniem naszego konsultanta jest znalezienie tych, których profile pasują do stanowiska i nawiązanie z nimi relacji. Metodę tę wykorzystujemy głównie w poszukiwaniu kandydatów wyższego szczebla. Takich, których kwalifikacje są cenne, bo rzadkie.
Zlecenie headhuntingu naszej firmie pozwala zaoszczędzić wiele czasu. Wyszukujemy kandydatów, poznajemy ich, umawiamy się na spotkania, przeprowadzamy testy, negocjujemy, aby potem najlepszych, najbardziej wartościowych przedstawić klientowi. Headhunting jest procesem skomplikowanym i posiadającym dość specyficzny charakter, bardzo ważne jest tu zachowanie dyskrecji oraz umiejętność delikatnej perswazji. Nie jest to też działanie przeprowadzane pochopnie – wymaga czasu, skupienia, a specjalista w tej dziedzinie musi umieć złowić i poprowadzić kandydata tak, aby zbudować w nim chęć do poznania nowej firmy i jej oferty. Trzeba pamiętać, że headhunter staje się ambasadorem swojego klienta, musi więc zaprezentować go z jak najlepszej strony, zadbać o jej renomę i wizerunek. Zawód ten wymaga wieloletniej znajomości rynku, a także licznych umiejętności interpersonalnych. Dlatego w ENPIRE HR zlecenia headhuntingowe realizują tylko najwyżej wykwalifikowani i najbardziej doświadczeni konsultanci o wiedzy eksperckiej w tej dziedzinie. Mimo dość agresywnej nazwy, łowcy głów muszą wykazywać się wysokim poziomem empatii oraz finezją w sposobie tworzenia relacji.