Headhunting – ENPIRE HR
  • HEADHUNTING

Headhunting to jedna z najbardziej wymagających, a jednocześnie najskuteczniejszych metod pozyskiwania doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych pracowników. Polega na szukaniu kandydata perfekcyjnie dopasowanego do stanowiska, który często nie jest aktywny na rynku osób zainteresowanych zmianą pracy. Zadaniem naszego konsultanta jest znalezienie tych, których profile pasują do stanowiska i nawiązanie z nimi relacji. Metodę tę wykorzystujemy głównie w poszukiwaniu  kandydatów wyższego szczebla. Takich, których kwalifikacje są cenne, bo rzadkie.

Zlecenie headhuntingu naszej firmie pozwala zaoszczędzić wiele czasu. Wyszukujemy kandydatów, poznajemy ich, umawiamy się na spotkania, przeprowadzamy testy, negocjujemy, aby potem najlepszych, najbardziej wartościowych przedstawić klientowi. Headhunting jest procesem skomplikowanym i posiadającym dość specyficzny charakter, bardzo ważne jest tu zachowanie dyskrecji oraz umiejętność delikatnej perswazji. Nie jest to też działanie przeprowadzane pochopnie - wymaga czasu, skupienia, a specjalista w tej dziedzinie musi umieć złowić i poprowadzić kandydata tak, aby zbudować w nim chęć do poznania nowej firmy i jej oferty. Trzeba pamiętać, że headhunter staje się ambasadorem swojego klienta, musi więc zaprezentować go z jak najlepszej strony, zadbać o jej renomę i wizerunek. Zawód ten wymaga wieloletniej znajomości rynku, a także licznych umiejętności interpersonalnych. Dlatego w ENPIRE HR zlecenia headhuntingowe realizują tylko najwyżej wykwalifikowani i najbardziej doświadczeni konsultanci o wiedzy eksperckiej w tej dziedzinie. Mimo dość agresywnej nazwy, łowcy głów muszą wykazywać się wysokim poziomem empatii oraz finezją w sposobie tworzenia relacji.

 

Zalety headhuntingu ENPIRE HR:

- docieramy do kandydatów pasujących do profilu, ale nieposzukujących aktualnie pracy, zwiększamy zatem możliwość zatrudnienia właściwej osoby
- pozwala nam z sukcesem zakończyć rekrutację, która nie przynosiła dotychczas efektów, bo realizowana była standardowymi metodami
- dostarcza wiedzy na temat jakości oferty pracodawcy, często pomaga dopasować ją do wymogów rynkowych czy płacowych

- prezentujemy pracodawcy wartościowych kandydatów, których znajomość może zaprocentować w przyszłości

- oszczędzamy czas, który klient musiałby poświęcić na realizację całego procesu

- zapewniamy najwyższą dyskrecję

Jak wygląda proces hh w praktyce?

  1. W pierwszym etapie przeprowadzamy badania rynku, spisujemy bardzo szczegółowo informacje na temat stanowiska, poznajemy brandy konkurencyjne, omawiamy z klientem potencjalne źródła pozyskiwania kandydatów. Przygotowujemy także wzór kompetencji niezbędnych na stanowisku oraz profil osobowy kandydata i strategię komunikacji.
  2. W drugim etapie rozpoczynamy poszukiwanie kandydatów i przeprowadzamy ich selekcję.
  3. Kolejny krok to wyłonienie najlepiej dopasowanych osób i próba nawiązania kontaktu. W tym momencie przedstawiamy swoją propozycję, przekazujemy wstępne informacje o ofercie i staramy się nią zainteresować kandydata. Weryfikujemy też czy dana osoba rokuje pozytywnie do objęcia stanowiska.
  4. Po udanej weryfikacji i nawiązaniu relacji rekomendujemy najlepszych kandydatów klientowi. Umawiamy spotkania, sprawdzamy referencje, dbamy o komunikację i profesjonalne przeprowadzenie całego procesu.
  5. Podpisujemy umowę i z sukcesem zamykamy projekt.

Przebieg procesu rekrutacyjnego może różnić się w zależności od wymagań klienta, branży, dostępności kandydatów, może być mniej albo bardziej złożony, ale nie zmienne pozostaje to, że zawsze dążymy do zaprezentowania najlepszego pracownika, który w pełni spełnia oczekiwania klienta.

//enpirehr.pl/wp-content/uploads/2019/04/logo-hr-bialemale.png

Pomagamy pracodawcom znaleźć najlepszych pracowników, a pracownikom ich pracę marzeń.

KONTAKT