Otrzymuj wartość zamiast spamu, czyli 7 kroków do efektywnego profilu na linkedin – ENPIRE HR

Na dzień dzisiejszy LinkedIn w Polsce to ponad 3 mln użytkowników, co stanowi około 15% wszystkich pracujących Polaków. I liczba ta regularnie wzrasta. LinkedIn od lat rozbudowuje swoje funkcjonalności, dzięki czemu stał się wielofunkcyjną platformą, którą można wykorzystać na różne sposoby.

W poniższym artykule skupię się na jednym z nich, a mianowicie na PASYWNYM poszukiwaniu pracy, za pomocą dobrze zbudowanego profilu na LinkedIn.

Po co Ci w ogóle LinkedIn?

Jest to dobry instrument do budowania marki osobistej.

  1. Nawet jeśli okazjonalnie udzielasz się na LinkedIn, to i tak budujesz własną markę. Jeśli będziesz robić to regularnie przy użyciu dobrej strategii, może to również zwiększyć twoją wartość jako pracownika.
  2. LinkedIn to doskonałe narzędzie do poznawania ciekawych ludzi oraz ekspertów z różnych dziedzin.
  3. Jest to idealne miejsce do poszukiwań pracy zarówno w trybie aktywnym (ogłoszenia z ofertami pracy), jak i pasywnym (oferty pracy otrzymujemy w wiadomości).

W zależności od twoich potrzeb oraz ambicji zawodowych możesz skorzystać z jednej lub kilku ww. opcji. Jeśli natomiast nie masz chęci lub czasu, żeby aktywnie udzielać się na LinkedIn, to możesz jednorazowo przygotować własną wizytówkę, która zdecydowanie polepszy twoje szanse na awans zawodowy.

Jak możesz przekształcić swój profil w profesjonalną wizytówkę?

Przed omówieniem poszczególnych punktów warto wspomnieć o tym, że im więcej informacji zamieścimy w naszym profilu, tym łatwiej rekruterowi będzie dostosować komunikat, który do nas wysyła. Warto jednak pamiętać, żeby te informacje były krótkie
i treściwe.

A oto siedem części profilu osobistego na LinkedIn, o które musisz zadbać i skonstruować je tak, aby Twój profil przyciągał odpowiednie oferty pracy.

1. Dobry nagłówek

Dobry, czyli taki, który w sposób jasny komunikuje to, czym się zajmujesz.

Warto wspomnieć o tym, że nie musisz się ograniczać do nazwy stanowiska, które obecnie zajmujesz. Możesz wypisać kilka haseł, które opiszą wykonywane przez Ciebie czynności, np. .NET Developer | Konsultant | Team Leader | Pasjonat finansów.

2. Profesjonalne zdjęcie

Odpowiednie zdjęcie na LinkedIn jest skutecznym sposobem na zwiększenie atrakcyjności naszego profilu. Dobre zdjęcie nie musi być formalne, ale powinno przede wszystkim dobrze nas reprezentować. Ważnym elementem zdjęcia jest uśmiech, ponieważ taka osoba często jest lepiej odbierana przez innych. Jednocześnie warto podkreślić, że brak zdjęcia nie wyklucza nas z automatu jako potencjalnego kandydata.

3. Podsumowanie

Podsumowanie jest jedną z ważniejszych części Twojego profilu, ponieważ to często na nie w pierwszej kolejności zwraca uwagę rekruter.

Jest to odpowiednie miejsce, żeby opisać siebie, swoje doświadczenie oraz swój zawód/stack technologiczny. W tej części możesz wspomnieć o tym, jaką osobą jesteś oraz jakie masz podejście do życia oraz pracy.

4. Doświadczenie

Doświadczenie jest jednym z najważniejszych elementów dobrego profilu. Wynika to z faktu, że praktycznie to właśnie doświadczenie decyduje o tym, czy kandydat spełnia wymogi formalne rekrutacji. Podczas opisywania tej sekcji warto lepiej jest opisać nasze osiągnięcia zawodowe, niż punktować zakres obowiązków.

Zły przykład: odpowiadałem za rozwój oprogramowania w firmie ABC;

Dobry przykład: w 5-osobowym zespole stworzyliśmy internetowy system obsługi klienta dla branży telekomunikacyjnej, gdzie jako jedyny byłem odpowiedzialny za tworzenie frontendu, używając takich narzędzi jak: Javascript, Angular etc.

5. Słowa “klucze” są kluczowe!

Dzisiaj rynek pracy wygląda tak, że jeśli działasz w IT lub w innym popularnym zawodzie, to prawdopodobnie dostaniesz bardzo wiele wiadomości z ofertami pracy.

I często będziesz je otrzymywać nawet wówczas, gdy pracy nie szukasz. Żeby oferty pracy były trafniejsze i bardziej odpowiadały naszemu doświadczeniu, zadbajmy o opis znanych nam dobrze technologii. Takie podejście może znacząco zawęzić liczbę nieodpowiednich ofert.

Ponadto informacje o preferowanych przez nas stanowiskach pracy możemy zamieścić w podsumowaniu na końcu profilu.

Dodatkowo, dodając nazwę konkretnych technologii, zalecałbym używanie pełnych nazw, zamiast skrótów, ponieważ rekruter nie zawsze korzysta ze skrótów poszukując kandydatów.

Korzystniej jest zatem wpisać np. Microsoft SQL Server lub JavaScript, zamiast MS SQL czy JS.

6. Wykształcenie

Nie jest to punkt decydujący, jednak warto umieścić tę informację o naszym wykształceniu, ponieważ może to nas poniekąd wyróżnić wśród innych kandydatów. Z kolei informacja dotycząca naszej pracy dyplomowej może być jednym z tematów do rozmowy z osobą rekrutującą.

7. Rekomendacje

Przeglądając profile na LinkedIn zauważyłem, że kwestia rekomendacji jest niesłusznie zaniedbywana przez wiele osób. A przecież jest to jedna z tych części naszego profilu, która świadczy zarówno o poziomie naszej “eksperckości” w konkretnej dziedzinie, jak
i również o tym, jak jesteśmy lub byliśmy postrzegani przez naszych współpracowników, przełożonych, kontrahentów. Dlatego jeśli masz taką możliwość, to poproś osoby z którymi pracowałeś, by udzielili Ci własnej rekomendacji.

Podsumowując, zbudowanie dobrego profilu wymaga trochę zaangażowania z naszej strony, ale potencjalne zyski na pewno są warte naszej inwestycji w jego budowę.

Roman Tverdokhlib – Talent Acquisition & Recruitment Specialist

KONTAKT

//enpirehr.pl/wp-content/uploads/2019/04/logo-hr-bialemale.png

Pomagamy pracodawcom znaleźć najlepszych pracowników, a pracownikom ich pracę marzeń.

klauzula

Administratorem danych jest
ENPIRE SP. z o.o.,
ul. Toruńska 151, 85-880 Bydgoszcz.

Pełny obowiązek informacyjny
dostępny jest na:

enpirehr.pl/klauzula-informacyjna